20 May 2008

Eh eh ..Dah Sebulan Dah

Mari pakat join Facebook. Lupakan Friendster, Myspace bla bla ..

Diam tak diam dah sebulan lebih saya kat St Andrews ni. Kalau 2 minggu pertama dulu rasa lama gila masa berlalu. Tapi semenjak dua menjak ni rasa sekejap sangat. Maklumlah, tekanan dah mula terasa. Dave (supervisor saya) suruh buat tu, buat ni ...bacu tu baca ni. Hamm barulah terasa cabaran sebagai pelajar PhD.

Betapa tekunnya saya buat kerja, orang ambik gambar pun tak perasan.

...dan ni lagila, tak sempat nak duduk pun. (fuhhh...kelam-kabut beb)


Tapi, kedua-dua gambar tersebut saya kantoi sebab PC tersebut hanya memaparkan Desktop shj ..bukan aplikasi Word ke ..Adobe Reader ke ..hampeh!!


Apa cerita terbaru??

He he, saya sekarang (dah seminggu lebih dah) pindah ke bilik baru. Sebelum ni duk kat bilik kecik, jauh plak tu ngan ahli dlm research group. Kali ni, bilik lebih besar, dan duk ngan ahli2 dlm SERG (Sediment Ecology Research Group). Senang skit nak buat kerja, dan nak tanya apa2.

Dan semalam, saya dah dapat PC baru. Dell Vostro - Intel Core 2 Duo 2.2GHz, RAM 2Gb. LCD monitor bapak punya besar ...20 atau 21 inci rasanya. Dan paling best sebab diorang dah install Photoshop. Syukur. Laptop saya tak ada Photoshop, dan nak cari installer (piracy) kat sini mmg mustahil la. Selain tu, pakej PC baru ni juga sekali ngan printer. Walaupun sekadar injet printer, tp ok la sbb siap ngan scanner.



Syukur. Lepas ni tak perlu la saya bawa laptop hari-hari. Penat woo ..jalan kaki 40 minit sambil memikul laptop dan bekalan makanan. Lepas ni juga dah tak ada alasan lagi untuk tidak siapkan kerja on time ...kan???


"Tolong la jgn kacau ...saya sibuk ni. George Bush pun tak sibuk mcm ni"

4 comments:

Anonymous said...

wah..dpt pc baru??ermm..kalo la pc aku got problem lg...sapela yg aku nak cr yer..harap2 3 th nie ok la..pas mu kelik cnie...takpe..mu boleh cara ke pc aku.heheheh

Fazira Albaijure said...

wah (alamak sama pulak ngn komen yg anonymous ni hehe) bestnye skrin besar, baru best nak wat thesis (atau tgk muvi? hehe) slmt stadi!!!

rauhunt said...

Huda - (ilmu saya tinggi kan ..boleh mengenali anonymous ..mikey mouse pun saya kenal), jangan bimbang. Kalu PC rosak mitok la tulong org PTM ..tp ingat, kena antar sendiri ..diorang tok akan gi ke ofis utk baiki.

Sarah - skrin besar ni best utk tgk muvi je ..utk wat tesis tak pernah rasa bestnye ..skrin mana2 pon tak bes rasa buat tesis ..huhu.

Anonymous said...

salam alaik...ana suka awak punye blog...gud luck ye...