20 March 2010

Kepada Siapa Perlu Aku Memohon?

Sabtu lepas aku ke Dundee, menghadiri majlis Sambutan Maulidur Rasul, anjuran Komuniti Melayu Dundee (KMD). Bagus juga ada majlis macam ni, dapat menerbitkan rasa keinsafan dalam diri. Iyalah, duduk di negara yang rakyatnya bukan majoriti Muslim, program sebegini antara sumber utama untuk meningkatkan kefahaman tentang Islam.


Barisan ahli panel forum



Tayangan perdana untuk kanak-kanak yang dalam masa yang sama menjadi 'pencabar' kepada forum, dan berjaya menarik minat bukan sekadar kanak-kanak.



Acara santapan yang sentiasa ditunggu-tunggu

Selain itu, program macam ini juga boleh digunakan untuk mengeratkan silaturrahim sesama masyarakat Melayu. Di samping itu (sebenarnya bukan di samping sangat, tapi utama juga), program seperti ini biasanya kaya dengar pelbagai jenis makanan yang sedap-sedap.

Gembira rasanya sebab dapat menikmati santapan rohani dan jasmani dalam program yang singkat ini. Kali terakhir aku ke program KMD adalah semasa Majlis Hari Raya Aidiladha dan Mesyuarat Agung KMD pada bulan November 2009. Terima kasih kepada mereka yang telah bertungkus-lumus dalam menjayakan majlis tersebut. Segan juga kerana menjadi orang yang sekadar hadir sahaja. Tapi, apakan daya, kata orang tua-tua 'kalau segan, nanti lapar' (macam salah je frasa ni).


Nota kaki bangku (bukan kaki skodeng):

Gambar-gambar di atas di'pau' dari facebook Mahadi. Aku tak pasti kena mohon kebenaran dari dia ke tak, sebab rasanya sebarang gambar yang dimuat naik ke Facebook akan menjadi milik Facebook, dan pihak Facebook boleh sesuka hati mereka untuk menggunakan gambar-gambar tersebut. Kesudahannya, aku tak mohon kebenaran pun daripada mana-mana pihak. Maaf ya.

3 comments:

Kuzak said...

Bab makan tu yang best...

Unknown said...

maaf pun xperlu dipohon kot..

rauhunt said...

Kuzak
Makan free mana2 pun best

masalifah
dah dipohon dah pun