11 April 2010

Masalah Keguguran

Antara kenyataan daripada Naib Canselor yang melegakan aku (dan juga semua yang hadir) adalah bahawa kami boleh membuat tuntutan bayaran tiket datang ke London untuk perjumpaan ini.

Menurut beliau, perjumpaan bersama dengan staf UMT di UK (minggu lepas) diadakan atas dasar "siapa yang ada kelapangan boleh datang". Atau dengan kata lain, tak payah datang pun tak apa. Sebab UMT dah tak cukup bajet untuk tujuan tersebut. Tapi sesiapa yang datang tu mesti lah boleh 'claim' Sebab itulah, dalam emel panggilan tidak dinyatakan perkataan 'diwajibkan hadir'. Lega bila NC cakap begitu sebab sebelum ni (selepas aku dah beli tiket) memang ada ura-ura yang cakap tak boleh 'claim'.

Tujuan perjumpaan tersebut, macam biasa; untuk mengetahui perkembangan semasa pelajaran, bertanyakan masalah dan juga untuk motivasikan staf-staf UMT di sini. Hampir semua yang datang mempunyai masalah masing-masing. Sebelum perjumpaan aku rasakan masalah yang aku hadapi ni dah cukup besar. Tapi, bila mendengar masalah rakan-rakan lain, baru lah aku tahu yang aku tidak sendirian. Dan bila mendengar kata-kata semangat NC yang suruh bertindak rasional dan berfikiran positif, lega rasanya ..dan kembali semangat untuk meneruskan perjuangan ini.

Namun, ada satu saja kata-kata NC yang membuatkan aku tak sedap hati bila memikirkannya. Ayat pertama yang Prof Aziz tegur aku masa jumpa beliau baru-baru ini adalah "rambut kau dah banyak yang gugur".

Macam mana ni , ada tak sesiapa yang boleh pos minyak Yun Nam Hair Care?

4 comments:

tunbegia said...

sungguh keguguran tuh,

salamm,

rauhunt said...

bukan-tunmahatihr

memang sungguh pun

salam

Kuzak said...

apa masalah yang berat sangat.. nak tahu jugak...

rauhunt said...

kuzak,

seperti kata Siti Sifir ...

Biarlah Rahsia