02 August 2007

Janji Rebeh

Aku tujukan post ni kepada salah seorang pelajar Malaysia di UK. Nama dia Rebeh (bukan nama sebenar ..tapi nama manjalara). Dia ni dulu roomate aku masa kat UPM Terengganu (kini UMT ..Universiti Mengabang Telipot Universiti Malaysia Terengganu).

Rebeh ni pandai dan bijaksana. Masa buat degree dulu antara top scorer (tapi masa 1st to 3rd sem pointer aku lagi tinggi ...muahhhahaha ..gelak riak). Skeeping London power sih! Sejibik macam Mat Saleh celup dia skeeping. Orang selalu gunakan Rebeh untuk translate nota english ke BM. Dek kerana ke'terror'an (bukan terrorist la) dia, dia diterima jadi Tutor UMT. Sambung MSc di UK dalam masa 1 tahun sahaja! Lepas tu dia terus sambung PhD di UK jugak. Akhir bulan ni dia akan balik ke Malaysia dengan title Dr ..Selamat Datang Dr Rebeh (bukan nama sebenar).

Tapi.....

Sebelum Dr Rebeh balik tu ..aku mahu tuntut sesuatu daripada Dr Rebeh.

1. Sehelai seluar (apa2 jenama asalkan takde di Malaysia) yang dijanjikan masa Dr Rebeh buat MSc dulu.
2. Sehelai baju-T berkolar (jenama Bench) yg Dr Rebeh janjikan masa tengah buat PhD.

Itu sahaja! Aku bukannya materialistik, bukan juga potret mistik, jauh lagi fantastik four, tapi aku ingin membantu Dr Rebeh menunaikan Janji Diana Janji Joni Janji Rebeh

2 comments:

Anonymous said...

a..a...aku terimbas balik detik di mana rebeh pun janji jersi bola (bukan golok) kat aku....jangan lupa yer rebeh...he..he..

Anonymous said...

Sapa Kok Meng Dah ni....Nti la...biar aku sudoh thesis ni dulu...harrr...harrr