21 August 2007

Kerana RM 500

Hooray.

Akhirnya selepas hampir setahun menunggu aku dapat jugak notis jemputan untuk Majlis Konvokesyen ke-5 UMT pada 26 Ogos ini. Majlis tersebut akan diadakan di Dewan Sultan Mizan. Dewan ni ada juga yang menggelarnya Dewan Penyu.

Kalau nak tahu bentuk dewan ini dari atas, cubalah Google Earth..... Betul kan, macam penyu. Menurut cerita orang tua-tua he he cerita aku la, bentuk asal dewan ni memang sejilbik macam penyu, tapi kerana kekurangan bajet, terpaksa dibuang mana-mana binaan yang tak perlu, terutamanya bahagian kepala. Aku setuju sangat dewan tersebut tidak betul-betul menyerupai haiwan, nanti ada pulak yang jadikan sebagai tempat pemujaan. Lagipun sekarang ni kan Kerajaan Terengganu sendiri pun tak berminat menjadikan penyu sebagai ikon Malaysia, ASEAN negeri. Sebaliknya beliau memilih Nemo / Clown Fish / Anemone Fish / Ikan Badut. Harap-harap tak ada pulak Dewan Nemo selepas ini.

Harun Laban mencelah ...."Woit! kau ni nak cerita pasal konvo ke pasal dewan penyu tu?"

Rauhunt Hussin menjawab, "Err ..rilek la En Harun. Oke oke, saya berbalik kepada cerita asal."

Ya, aku akan konvo pada 26 hb ni ..hari Ahad. Mula-mula ingatkan dapat terima daripada DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong sendiri, tapi kerana Seri Paduka secara otomatiknya menjadi Canselor UiTM, terima skrol daripada Permaisuri Agong pun takpe. Aku akan tetap posing maut demi kepuasan anda semua.

Tapi ...sebenarnya ...ni .... lagi .... satu .... masalah .... aku masih belum bayar yuran Viva (RM500 tuu!). Boleh ke aku konvo??

Untuk mengetahui kesudahan kisah ini,
Taip <A> untuk rauhunt boleh konvo, atau <B> untuk rauhunt tidak boleh konvo (padan muka, tu la tangguh lagi bayar yuran) ...dan hantarkan sms anda ke 019-9845130 sebelum 25 Ogos jam 4.45 pm.

Banyak hadiah menanti anda!

Sekian.

Nota kaki kewek:
Viva - Peperiksaan oral. Biasanya dalam pengajian Sarjana atau PhD untuk mengesahkan penerimaan tesis sama ada layak atau tidak untuk dianugerahkan ijazah tersebut.

4 comments:

Anonymous said...

Mu ambik pisau, boh ttekok ore pahtu pakso dio daftar kad kredit. Buat dale 40 ore, cukup la komsen nok bayar yure viva forever mu tuh.

Anonymous said...

Happy Graduation !!!!

I'm sure it'll be ace !

rauhunt said...

yezza ...aku berjaya jugok attend konvo selepas nyaris2 gagal sebab kewangan (bukan ayat simpati ni!)

Anonymous said...

Mano updates/gambo pasal konvonya..aiyaaa

Keyooll