03 July 2009

Bukankah tolong menolong itu amalan mulia?

Najib: Harga minyak global akan naik lagi.. bacaan lanjut di sini


Syarikat-syarikat pengangkutan pasti akan berasa tidak selesa dengan kenyataan ini.

Jadi, sebagai rakyat Malaysia yang sangat patriotik, saya akan cuba mengurangkan sedikit rasa ketidakselesaan salah satu syarikat pengangkutan nasional iaitu MAS. Apa yang saya boleh bantu adalah dengan mengurangkan sedikit barangan untuk di bawa balik. Bila muatan kurang, jimat la sedikit penggunaan bahan api oleh pesawat MAS.


Datuk Idris Jala pasti akan gembira dengan sifat penumpang yang macam saya.

Sebaliknya,
mungkin ada rakan-rakan yang kecewa bila hak mereka untuk mendapat cenderahati dari Scotland dinafikan. Namun, hati kecil saya berkata mereka pasti tidak kisah dengan cenderahati. Apa yang lebih penting adalah nilai persahabatan.

12 comments:

Kuzak said...

Mak Oii... Kutuk Tak Ingat...

rauhunt said...

???
Apa yg kutuknya?

huda said...

rauhunt,

cenderahati from scotland vs nilai persahabatan...

hahahahahahahah.

tp minyak naik lg????tidakkkkkkkkkkkkkkk!!!!

Ambo said...

Aku nak kirim iphone sebutir buleh ko wei ??

Anonymous said...

Bro,...suka maca coretan mu....seungkap kata seribu makna....ha..ha..

Salam persahabatan jugak dari aku yang mu tak pernah kenal....

froace

IzanJay said...

Selamat balik Malaysia...macam nak pesan budu la.....................................

rose said...

wakkakaka...lawok laa mad..adoo gayoo jadi penulis dlm majalah ujang..ekkekeke...kiro ambo copy paste laaa blog demo nih.,.ekekekkekkekeke..

MsN said...

Nasib aku naik beskal kat sini..tak rasa kesan harga minyak..hmm balik mesia pun kena belajar naik basikal jugaklah nampaknya, biarlah berpeluh pon,hehe

sabiqahT.Anuar said...

oo bestnyo dio buleh balik Mesia..slamat bercuti laa..erm ni entri tektik xse bli cendramata ko ore Mesia ni, haha bijok ah

rauhunt said...

Kalian semua,

Semua pesanan telah dibatalkan, termasuklah peti pesanan suara kerana saya semakin sibuk bersuka ria dan menikmati juadah yang menyelerakan. Tapi saya tak naik basikal ..naik kereta atau motor untuk jimat masa ...masa itu emas ..kalau lambat sampai, mungkin nasi kerabu (mesti la ada budu) dah habis

Fazira Albaijure said...

haha, ni saja cari alasan x mau belikan souvenir la ni... hehehe. nway, slmt utk semua urusan :)

Dentist and Me said...

wahai brader dan sista sekalian, wa ada satu iPhone 3G 16Gig, baik punya, baru 3 bulan pakai. belum ada calar yang menodainya

wa nak upgrade ke 3gS. lu ada yang nak beli dari wa kah?

rege dalam £350. demi persahabatan, agar ia tidak tercalar, maka wa tak layan any nego, awww

dzaaaa ! ! !