12 December 2009

Kehadiranmu Tidak Dihargai

Entah mengapa, saya mash lagi tak puas hati dengan cara meniaga orang-orang di UK. Bukan sebab mereka menipu pembeli (yang jenis ni ada di mana-mana), tapi mereka ni jenis malas buka kedai lama-lama. Hampir semua kedai buka jam 9 atau 9.30 pagi, dan tutup jam 5 petang. Paling lewat pun sekitar jam 6.30 petang pada hari Khamis. Kalau hari Ahad lagi awal, jam 4 petang dah tutup. Gila ke apa? Kat Malaysia 10 malam baru la kedai atau supermarket tutup.

Tadi, memandangkan kelas (kelas amali yang saya jadi 'demonstrator', yang pasal hemoglobin, plasma, blood coagulation, yang saya sendiri pun tak faham sangat sebab tak pernah belajar) habis awal (~4 petang), saya ambil kesempatan merayau-raya sekitar pekan St Andrews. Jalan-jalan tengok gelagat orang di waktu Maghrib. 10 minit jalan dah habis pusing seluruh kawasan pekan, dan akhirnya saya singgah di kedai kasut Clarks (yang jadi kegilaan orang-orang Malaysia, yang kalau datang UK mesti nak beli kasut ni sebab murah di sini). Seperti biasa, Clarks memang tak pernah tak ada sale ..sale sepanjang tahun.

Saya tengok-tengok kasut-kasut yang ada di rak. Banyak yang berkenan, tapi semuanya yang tak ada diskaun. Kalau yang ada diskaun pulak, mesti yang gaya macam untuk orang tua. Tapi, sebelum keluar, saya terpandang sepasang kasut di rak diskaun tersebut, yang sesuai untuk dipakai oleh orang yang tak berapa tua lagi. Kebetulan pula di rak saiz 8. Sepasang je yang ada. Saya ambil kasut tersebut. Baru je terfikir untuk 'try', saya terpaksa letak semula.

'Kepada organisma yang bernama kh**nz*r, kehadiran mu, walau secebis kulit untuk dijadikan pelapik sebelah dalam kasut Clarks tersebut, tidak sedikit pun aku hargai'.

Carilah tempat lain untuk menempel.

7 comments:

Hanis MY said...

huhu..sini pun sama la..byk sangt lining dgn tutt..kadey2 tok prasey, dia lining kat ujung tu je...nasib baik seney nak cm and sngt obvious bitik dio tu...

rauhunt said...

Hanis,
mace pernah terbeli je

IzanJay said...

Berhati2 di jalan raya...

rauhunt said...

Izan, ayat mcm nk celebrate raya keris mas je

IzanJay said...

Rauhan, sebab tak celebrate christmas..tapi keris mas la jadi lagu tuh!har har har!

Ambo said...

Beli jer la kaloo dah berkenan, apo susah..lepas pakai, samak la kaki tu :-)

rauhunt said...

Ambo,
ya jgk ..nnti aku cari stokin pakai buang ..lampin ada hok pakai buang ..takkan stokin takde