14 February 2010

Jumaat

Moero Attack!

Aku rasa sesiapa yang lahir pada tahun 70-an dan 80-an mesti masih ingat drama bersiri Jepun ni. Cukup popular pada awal 90 an.

Kerana drama bersiri ni lah, ramai yang ponteng sekolah (kalau sekolah petang), atau, bagi yang kelas pagi akan ponteng kelas agama atau kelas fardhu ain. Biasalah masa tu, semuanya terpegun dengan kehebatan aksi Cun (atau Jun?) dan rakan-rakan dengan 'somersault' berpusing, piring terbang dan sebagainya. Memanglah 'skills' mereka tu tak logik, tapi itulah yang syok nya.

Aku pun antara orang yang pernah terjebak dalam aktiviti ponteng kelas Fardhu Ain akibat Moero Attack punya pasal. RTM pun satu hal, kenapalah dia tayang drama ni pada hari Isnin - Rabu sahaja. Masa hari Jumaat dan Sabtu tak ada pula. Sepatutnya masa hujung minggu tu lah kena tayang, tak perlulah susah susah budak-budak nak kena bagi alasan untuk ponteng kelas.

Bagi sesiapa yang ingat-ingat lupa cerita ni, sila tengok video ni untuk kembalikan memori anda.

Aku tak perlukan video ni pun untuk mengingatkan kembali kepada Moero Attack. Jumaat baru-baru ni aku ke 'Sports Centre' untuk main bola tampar. Kami main campur ..lelaki dan perempuan. Baru je mula main, aku terus je teringat cerita Moero Attack bila tengok seorang awek dari Italy yang pakai seluar ketat macam dalam cerita tu. Dah lah selalu tunduk-tunduk (kononnya bersedia) depan aku masa aku nak 'servis' gaya piring terbang. Akibatnya servis aku tak berapa menjadi pada hari tu.

Tak sabar nak tunggu hari Jumaat.

4 comments:

Lioness said...

Aaaaaarrrgggggghhhhh...:-(

mizuna said...

rauhunt2..hehehe..jumaat ni dgr khutbah kusyuk2 ckit.kuikui..

IzanJay said...

Hmmm...orang ingat jugak cite tu...sama la..tak sabo nak balik dari sekolah..

tapi..yang mendatangkan kekeliruan di sini..

ADA APA DENGAN JUMAAT??

Fazira Albaijure said...

hhehe. sgt ingt! somersault berkembar paling best! huhu~