11 September 2006

SMACH boleh!

Semalam aku baca Berita Minggu. Dalam bahagian sukan ada berita pasal Sekolah Menengah Sains Machang. Menjuarai Kejohanan Hoki Sekolah Berasrama Penuh (SBP) bawah 14 tahun Kebangsaan. Aku tersengih dan tersenyum seorang. Lama sungguh rasanya tak baca berita pasal sekolah aku dalam akhbar.

Sekarang kalau nak tengok nama SMACH bila diumumkan keputusan PMR atau SPM pun agak susah. Tak macam dalam tahun2 1990-an.

Hari ini. Aku baca HarianMetro. Sekali lagi ada berita pasal SMACH. Walaupun beritanya sama, hati aku tetap gembira.

Tahniah kepada semua Cikgu Ghazali Hamat, Pasukan Hoki dan semua Smachians. Harap2 kejayaan ini akan jadi pencetus untuk kejayaan yang lebih besar. Biar setiap bulan ada je berita kejayaan SMACH dalam akhbar. Baru gempak.

3 comments:

Anonymous said...

Memang skang ni nak dengo nama SBP dlm top 10 SPM or PMR agak susah. Nak wat camne, da byk skolah yg hebat2.

rauhunt said...

Mmg banyak skolah dah hebat ari ni. Tp Malaysian still mengganggap studnts SBP ni dari kalangan yg terpilih n they shud be 2nd to none in everything. Tp realitinya ..

Anonymous said...

sunggoh koya mu ni rontot!hahahha...ggurau jah..jange maroh