19 December 2008

Balik

Setelah 4 minggu berada di Lowestoft, pagi esok saya akan balik semula ke St Andrews.

Pembetulan: Pagi esok akan ke Leeds dulu, lusa baru meneruskan perjalanan ke St Andrews.

Terasa sekejap pula 4 minggu ni. Masa datang bulan 8 baru-baru ni, rasa 4 minggu macam 4 bulan. Mungkin sebab kali ni saya buat macam-macam kerja di CEFAS, jadi tak terasa sangat masa berlalu. Kalau dulu hari-hari dalam makmal bertemankan mikroskop. Kali ni ..ya memang ada aktiviti 'skodeng' makrofauna guna mikroskop, tapi diselang-seli (bukan Rosli) dengan belajar beberapa 'statistical analyses'. Dan yang lebih seronoknya bila baru kali ni saya faham dan tahu (boleh la sikit-sikit) mengggunakan perisian PRIMER.

Habistu, apa guna bayar £373 untuk yuran 'PRIMER workshop' bulan 11 hari tu? Entahla ..hehe ..nasib baik St Andrews yang bayar. Terima kasih ya St Andrews.

Sebenarnya memang patut pun menggunakan duit universiti sebanyak mungkin, sebab yuran yang dibayar kami, pelajar antarabangsa ..3 - 4 kali lebih mahal dari pelajar UK dan EU.

2 comments:

Anonymous said...

rauhunt,

teringat zmn dok ukm..aku g print kat library..tp aku tk bayar..sbb dh byr yuran library, so assume sure dh tmsuk yuran print!!!

rauhunt said...

huda,
(UKM dulu kini dan selamanya)

kau menyalahgunakan harta kerajaan ..patut diambil tindakan disiplin ni..