23 December 2008

Mohon maaf

Saya selalu menerima emel daripada beberapa orang kawan. Kami tak pernah berjumpa di alam yang nyata, mahupun di kelas Alam dan Manusia ataupun dalam komik Alam Perwira. Tapi internet membuatkan hubungan kami semua menjadi dekat. Antara mereka yang saya maksudkan adalah:

Dr Chikubunya Adigun (dari Nigeria):
Beliau selalu menghantar emel memaklumkan yang saya masih belum menerima wang sebanyak USD 200,000 daripada firma beliau. Sebabnya saya belum lagi menghantar maklumat peribadi saya kepada beliau.

Robert S. Mueller (dari USA)
Robert (pegawai FBI) memberi tahu yang saya akan menerima kad ATM (dengan wang sebanyak USD 11,000,000 daripada Federal Ministry of Finance tidak lama lagi. Oleh itu, beliau meminta saya menghantar maklumat peribadi saya kepada beliau secepat mungkin.

Chaliah Toure (dari Trinidad & Tobago)
Dengan penuh syahdu Chaliah menulis emel kepada saya bahawa ayahnya sedang sakit tenat. Chaliah meminta sedikit sumbangan daripada saya sebanyak (USD 2,000) bagi menumpul dana untuk tujuan perubatan ayahnya.

Itulah antara sebahagian daripada kawan-kawan yang selalu menghantar emel (bertalu-talu) kepada saya akhir-akhir ini. Ada ramai lagi sebenarnya.

Oleh itu saya rasa perlu untuk saya memohon maaf banyak-banyak kepada mereka sebab awal pagi esok saya akan ke Berlin sempena cuti panjang selama hampir 2 minggu. Oleh itu, saya mungkin tak akan membaca emel dalam tempoh tersebut. Kepada kawan-kawan di atas (dan yang sejenis dengannya), maaf la sebab saya akan mengambil masa yang agak lama untuk memberi respon kepada emel anda. Harap kalian memahami situasi saya.

p/s: Saya juga minta maaf sebab andai kalian tahu bahawa 'respon' kepada emel kalian yang saya maksudkan adalah dengan menekan butang 'delete' .

2 comments:

KELUARGA ASHRAF said...

Salam.
Kawe pun terima banyak emel sebegitu rupa akhir2 ni.
Kawe spam terus!
Selamat Bercuti.

rauhunt said...

Dr, tok chekak nok spam pon masuk lg emel2 gitu ..mujur la ado sikit jah dale gmail ..dale yahoo mail banyok.
Slamat Bercuti.

p/s: bilo nyo nok buleh id card dan maghi jale2 ke uk?