21 November 2009

Musim sejuk pun perlu pakai deodorant

Kadang-kadang rasa kelakar pula bila memikirkan balik yang saya terlibat dalam 'demonstrating' untuk 3 'modules' di School of Biology. Subjek Zoologi, Genetic and Evolution dan satu lagi tak ingat. Rasa kelakar sebab saya tak ambik subjek Biologi pun masa SPM dulu, dan masa Matriks pun tak belajar juga. Masuk degree baru la ada belajar sikit; tapi tak berapa faham dan tak 'score' pun sebab tak ada asas yang kuat.

Sekarang, ni kelam kabut dibuatnya. Persediaan yang saya kena buat semestinya berganda daripada 'demonstrator' lain yang sudah 'terjebak' dalam Biologi sejak sekolah menengah lagi.

Tapi, seronok juga terlibat dalam kerja ni. Dapat peluang tengok cara pensyarah di sini mengajar (peluang yang jarang ada sebab PhD saya hanya buat 'research). Selain itu, seronok tengok gelagat pelajar-pelajar di sini yang begitu tekun dan semangat. Walaupun 'dressing' sesetengah mereka nampak macam pemalas dan budak nakal, tapi bila dalam kelas atau 'lab' serius gila.

Semangat macam ni lah yang membawa masalah kepada saya. Pelajar-pelajar ni suka sangat bertanya, dan 'argue' apa yang kita cakap. Memang saya dah buat 'homework' sebelum masuk 'lab', tapi kadang2 tu berpeluh juga nak jawab. Mujur ada Rexona ..., lepas tu tak berpeluh lagi.

3 comments:

mizuna said...

mmg kena pakai deodorant sbb peluh tidak mengenal panas atau sejuk.(^_^)

rauhunt said...

peluh tidak mengenal erti putusa asa juga

rauhunt said...

Cikgu Juk,

Salam. Trima kasih jenguk sini. ok, saya dah jd follower blog cikgu.