17 January 2010

Diet


Aku rasa ramai di kalangan kita semua yang sentiasa menjaga berat badan. Nak sentiasa kurus sebab kononnya nampak lebih menarik. Banyak produk makanan atau ubatan yang dijual untuk menurunkan berat badan. Macam-macam 'brand' (aku rasa dari kilang yang sama cuma paket saja yang lain). Adi Putra ada keluarkan produk ni ke?

Kepada mereka yang selalu 'struggle' untuk menurunkan berat badan; tak kira lah sama ada dengan makan produk2 kecantikan yang macam-macam ataupun sanggup berlapar. Sebenarnya anda tak perlu sangat pun berbuat demikian. Ada kebaikannya berat/saiz badan sedemikian dikekalkan.

Kenapa?


Semalam aku ke Dundee untuk beli jaket, kebetulan banyak juga kedai yang buat 'sale'. Macam-macam jenama. Macam-macam ragam manusia. Ramai sangat orang sebab ada sesetengah kedai yang buat 'sale' 70%.

Berjam-jam juga aku dalam kompleks tu (yang saiz dan bentuknya lebih kurang macam KB Mall). Tapi hampa; sebab punyalah susah jumpa barang-barang 'sale' yang bersaiz S. Belek-belek di 'rail' yang jumpa kebanyakannya saiz L, XL atau XXL. Kalau seluar pula pun susah nak jumpa saiz 30". Yang banyak saiz 35" dan ke atas. Macam tak ikhlas pula mereka ni buat 'sale'.

Kecewa juga sebab tak dapat beli. Kalau t-shirt aku tak kisah sangat sebab kalau tak ada saiz S aku boleh beli yang saiz budak 14-16 tahun ..padan. Tapi kalau jaket ni susah sikit; mungkin labuhnya ok dengan aku, tapi biasanya ketat sikit sebab dada aku bidang (tolong jangan muntah!).

8 comments:

Anonymous said...

salam...
nk tny ney..
klu saiz S kt sane sama dngan saiz S kt malaysia ke???

Afif said...

Uweks

Tepi Sungai Batu said...

Kalau saiz budak, harga nya murah sikit......ok lah tu.

IzanJay said...

gERAMnYA!!Saje je sebenarnya nak cakap dia slim!!cheh!

rauhunt said...

Afif,
Kau ada masalah kesihatan ke? Pergi jumpa doketor. Ramai jgk batch skolah kita jd doketor, buleh mintak diskaun

PakMan,
Kalu tshirt saiz budak bukan stakat murah sikit, tp lagi lawa.

Izan,
Jangan pandang serong entri ni

IzanJay said...

Mana ada pandang serong ...pandang tegak je baca blog nih...har har har.. wink!!

Nurul Izza said...

hahahha.lama xgelak baca blog ni.nak wat cane tubuh diorg xsm dgn kt.tp sini alhamdulillah, sale 70% pon ada yg saiz org msia, tp saiz abgfiz bayk..hohoho

tpkan rsnya, europe pya org mmg besar dr Us kot.(rsnya..) sebabnya sini ada byk je saiz utk kami2 yg kecik molek serta comey (nk jugak sebut comey.wahaha)

rauhunt said...

Izan,
Jangan Pandang Belakang

NurulIzza,
org us dan europe lagi besar dari org uk (scottish lagi kecik dari english)..saiz kecik ada ..tp permintaan pun tinggi ..siapa cepat dia dapat