26 January 2010

Kenapa Biri-Biri Melintas Jalan?

Khamis lepas, aku dan beberapa lagi pelajar Malaysia di St Andrews ke Glenshee untuk main 'snowboard'. Perjalanan dari St Andrews ke ski resort tak jauh sangat, lebih kurang 1.5 jam.

Teringat kat Malaysia bila perjalanan kami dihentikan seketika bagi memberi laluan kepada biri-biri 'cute' ni melintas. Kalau di Malaysia biasanya Lembu yang 'cute' juga.


Memandangkan ini merupakan kali pertama kami main benda ni, jadi kami ambik la pakej dengan 'lesson' sekali. Ok juga bila ada orang ajar, sekurang-kurangnya kami tahu cara nak berhenti dan buat pusingan L. Masa main-main (sebelum pelajaran bermula), kami semua berhenti dengan menghempaskan punggung secara dramatik. Sakit. Tambahan pula punggung aku agak nipis lapisan isinya.

Gambar sebelum memulakan aksi lasak 'snowboarding'. (p/s: sebenarnya gambar ni masa dah nak balik, tapi aku saja ubah nk sesuaikan dengan kronologi cerita ni)

Pelajaran 'snowboarding' mengambil masa lebih kurang 1 jam setengah. Banyak juga teknik yang sempat dipelajari. Tapi yang tak 'best' bila jurulatih tersebut hanya ajar untuk guna sebelah kaki sahaja. Maksudnya sebelah kaki dengan 'strap' dan sebelah lagi tanpa 'strap'. Kalau nak belajar untuk 2 kaki kena bayar untuk pelajaran seterusnya.

Masing-masing buat muka gembira selepas pelajaran 'separuh harga' harga tersebut.

Lepas tu baru aku tahu kenapa biri-biri tadi menyekat jalan yang kami lalu. Rupa-rupanya mereka tak bagi kami belajar main 'snowboard'. Mungkin sebab mereka pun kena bayar harga yang mahal ..sebenarnya jauh lagi mahal untuk keempat-empat kaki tersebut. Kesian mereka.

Baru je belajar, aku dah 'koya best' dengan cuba menakluki cerun curam tersebut (dan berjaya)

6 comments:

Tepi Sungai Batu said...

Best nya......
Kalau bawa sirap boleh buat ABC...hehehe.

huda said...

"Tambahan pula punggung aku agak nipis lapisan isinya"

..nk bgtau semua org mung dah kurus kerrr?????

Hanis MY said...

yosh..snowboard dekita!

IzanJay said...

Wah...nampak bergaya!

Setuju 127.87% dengan Huda..Memang nampaknya entry dua kali berturut2 mahu menstresskan tahap kekecilan badan!!

rauhunt said...

Pak Man
Tak boleh kot2 ada tercampur ngan tinja anjing

Huda,
Bagi tahu aku dah kurus?
kenapa dah kurus ..bila masa aku gemuk

Hanis,
Snowboard nobita

Izan,
Bukan nampak bergaya, tp mmg bergaya

Kuzak said...

Lawak Nak Mampus. Siap Promote Punggung. Promote Dada.

Uwekss 2nd...