13 December 2007

Perahu Kertas

Mari pakat join Facebook. Lupakan Friendster, Myspace bla bla ..

Kepada yang belum tahu. Kuala Terengganu akan diisytiharkan sebagai BANDARAYA pada 1 Januari 2008.


Kenapa tak percaya?? Saya sendiri pun rasa tak percaya. Baru tahu bila tengok 'bunting' kelmarin. Haha ...lepas ni boleh la saya merasai pengalaman hidup di Bandaraya. Tidak perlu berpindah ke KL untuk merasai hidup di Bandaraya.


Harap-harap pertukaran status ini akan membawa kemajuan kepada Bandaraya Kuala Terengganu baik dari segi fizikal mahupun sosial, ekonomi dan paling penting pembangunan insaniah.


Saya percaya, Kuala Terengganu akan semakin sibuk pada tahun depan. Antara program besar tentunya SUKMA (tapi ...stadium belum siap lagi ni...) dan juga Tahun Melawat Terengganu. Mesti banyak acara yang menarik.


Saya amat berharap (dan selalu duk terbayang) kerajaan akan menganjurkan perlumbaan Power Boat di Pulau Duyung. Tolongla gantikan perlumbaan ni dengan Monsoon Cup yang ada sekarang. Kalau Power Boat atau Speed Boat mesti ramai yang akan menontonnya. Mesti penonton akan merasai debaran bila mendengar deruman enjin dan melihat bot yang bergerak laju (lebih laju daripada bot penambang). Bukan la seperti Monsoon Cup sekarang. Saya menontonnya pun pada tahun pertama penganjuran. Menonton pun secara terpaksa sebab nak tahu. Tapi tak rasa langsung 'kenikmatan' menonton sebab pergerakan perahu layar yang perlahan membuatkan seolah-olah saya melihat perlumbaan perahu kertas semasa zaman kanak-kanak riang dulu.


*Jom melawat Terengganu (promosi tanpa bayaran) :)


2 comments:

Anonymous said...

Jangan pula mu jadi ganazz mcm org KL bila jd bandaraya nanti.

rauhunt said...

Aku dah bertukar jadi ganaz dah ni. Preparation sebelum jadi anak Bandaraya. Skang hari2 duk lepak di Giant ..rambut aku pun dah mencacak-cacak dgn ganaznyerrr