09 October 2008

Budak Kelantan



Akhirnya, filem Budak Kelantan akan ditayangkan di pawagam juga. Dah lama sebenarnya saya menantikan filem ni. Mula-mula dengar pasal filem Koya Best (judul asal) ni terus saya teruja untuk menontonnya (sama ada di pawagam atau VCD original!). Tapi tunggu punya tunggu senyap macam tu saja. Sehinggalah sekejap tadi saya terbaca di Weblog Salam Pantai Timur. Tapi sekarang macam mana nak tengok di pawagam. Kena download nampaknya kot.


Nota kaki bangku (bukan kaki skodeng)

Saya lebih suka judul Koya Best berbanding judul baru sekarang. Bunyi lebih mengancam dan sinis.




Bagi sesiapa yang belum biasa dengan dielek Kelantan (ada ke?), boleh rujuk video di bawah:
(juga diambil dari Weblog Salam Pantai Timur)




17 comments:

oon said...

ade ker cita tu utk di download, kalu ada bgtau ek. nak tgk gak hehe.

koya best apa maksudnya? dlm bhs swak ada jugak koya.

rauhunt said...

oon,

Download free ke? Aku tak suka yg mcm tu sebab aku tak sokong cetak rompak. Kalau yg kena beli tu aku consider la utk download. Marilah bersama membanteras cetak rompak!

ayat aku di atas tu bersifat koya best.

Kamil L said...

e..e...memang kuat gile semangat kekelantanan ko..kuzak ilek je..semangat kebotaan dia pun kurang.. :p

Anonymous said...

Demikianlah kata-kata hukama’

'Barangsiapa menguasai bahasa sesuatu kaum itu, maka dia akan terselamat dari tipu daya mereka'

Aku Nak Menguasai Bahasa Sarawak Agar Aku Selamat Daripada Kamil Latif. He.. He.. He..

Anonymous said...

LOL~!!!!

kuzak, u did it again! kalau ko dpt ke antartika or marikh sekalipun...aku x pasti ko leh lari drpd citer2 upmt ko, mil.

mat, KOYA BEST, aku kene akui aku pun suka tajuk asal. teringat lak aku kat Ma (rosfatmawati - ingat ka?) sbb dia suke ckp camtu..:))

Kamil L said...
This comment has been removed by the author.
rauhunt said...

kamil,

takde kaitan dengar semangat kekelantanan la (ayat cover), sekadar nak berkongsi cerita ..kau pun boleh letak kisah pasal filem dalam bahasa sarawak (kalau ada hehe)

rauhunt said...

Kuzak,

tak payah menguasai bahasa sarawak pun nak elak dari tipu daya kamil ..tengok memek muka dia (yg cemas) boleh tahu dia tipu ke tak

rauhunt said...

Jep,

ya betul ..KOYA BEST lebih best! atau dengan makhraj yg betul disebut KOYA BBEH!

Mana boleh lupa Ma ..Perempuan Melayu Terakhir dalam batch kita

Anonymous said...

tambahan... ko leh notice kamil menipu dgn tgk idung dia :))

Anonymous said...

mat, rasanya mu lagi layok jadi hero dale filem nie ahaks! ubah tajuk sket.. 'budak rantau panjang'
ari nie kak izan buat open haouse... besttttt
terasa KEJOHORANNYA...

-navy-

rauhunt said...

along,

"bestttt ..terasa KEJOHORANNYA"

sejak bilo plok Bukit Payung tu di Johor?

Anonymous said...

camne ko buat banner utk blog ni bleh tukar2? nk tiru wei! :))

rauhunt said...

jep ..aqu pun taq tahun macam manak aqu buat tuq (hehe alasan style Kamil)

Anonymous said...

kawe pun tunggu jugok nie.bersemangat waja nie.

Fazira Albaijure said...

kalau ada jmpa vcd atau dvd nnt sy poskan, hehe. kalau ada la. yg original je kan? banteras cetak rompak kan? kena tggu lama skik la huhu..

ryani said...

isk isk..adik2 ku jange koya deh pepagi buto ni..hehehe