07 October 2008

Gelak besar ..


Memang impian setiap warga Malaysia untuk meraikan Eidulfitri di luar negara. Kesedihan mungkin tidak terasa pada tahun pertama malahan ia menjadi kebanggaan untuk dimasukkan ke dalam blog, website dan sebgainya. Ada sesetengah insan takde blog pun tetapi memandangkan kebanggaan x terhingga beraya di perantauan.. maka wujudlah blog sementara.- (Dengki)


Gelak sorang-sorang saya bila baca komen Kuzak (seperti di atas) di blog Jep. Ha ha ha ..memang Kuzak dikenali dengan kutukan maut dan selamba. Fuh .nasib baik saya tidak tergolong dalam individu yang beliau (memandangkan kau dah jadi PTD, aku gunakan kata ganti nama 'beliau' untuk kau Kuzak) maksudkan.

Ada betulnya kata-kata Kuzak tu. Saya pun ada beberapa kawan yang hanya ada blog/fotopages semasa belajar di oversea. Bila balik saja ke Malaysia, maka berkuburlah blog/fotopages mereka. Entah la apa kurangnya Malaysia kan?

8 comments:

Pak Zawi said...

Rauhan,
Seronok juga ya beraya diperantauan.

rauhunt said...

Pak Zawi,

Seronok juga kalau dapat raya dengan ramai org Malaysia. Rasa mcm berada kat negara sendiri

Anonymous said...

ceh kuzak!

rauhunt said...

Jep, kau terasa ke? Ok lah kalau terasa, bg semangat utk kau terus menulis blog ..sekurang2nya dalam 6 - 7 tahun lagi.

Anonymous said...

hahaha. as noted, aku dah buat blog & fotopages masa smbg masters kat UPM dulu. cuma hayat x pjg (tp fotopages plg aku aktif la comparatively).

rauhunt said...

ok lah jep, kalau gitu komen kuzak hanya menepati sekitar 50% dengan kau

Anonymous said...

Lawak Nak Mampus! Banyak betul Muslihat Si Rauhan.

*Setiap Perkataan Yang Merujuk Kepada Manusia Akan Bermula Dengan "Si" - Kamil, 1999

rauhunt said...

pandai la Kamil ..mentang2 Sekolah Menengah Bahasa Malaysia (aku masih tak boleh terima nama sekolah mcm ni!)