15 October 2008

Mimpi Basah 2

Entri ni takde kaitan dengan entri saya yang terdahulu iaitu Mimpi Basah??

Bangun pagi. Masuk bilik air. Masuk dalam tub mandi.
Saya membongkok (baca: menonggeng) cuba buka paip air.

"Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh"
"Nnate"

Dua dialog di atas terungkap secara tidak sengaja. Kalau warden kat atas dengar mesti dia ingat saya bercakap bahasa Sepanyol.

Saya tersalah pulas. Bukan paip utk tub mandi yang dibuka, tapi shower. Dah la air sejuk macam air batu yang bila diparut (dikisar?), dan dicampur dengan air gula, susu cair, sirap, cendol, dan buah kabung, maka jadilah ABC. Saya hairan, kenapa ramai yang suka ABC. Saya lebih suka CPT (Cendol Pulut Tapai) yang amat popular di Kota Bharu. Ya, CPT lagi sedap sedap ada santan, pulut dan manisan. Lemak-lemak manis rasanya

Dah 8 kali dah terjadi sejak tinggal kat sini.

Nasib baik aurat saya ditutup dengan baju dan tuala yang dibeli dari PRIMARK (je). Kalau tak mesti akan rasa seperti 'besi kersani yang mengalir dan menjadi raksa mengisi belikat punggung ku'

Terus tak jadi nak mandi. Gosok gigi. Buang taik mata. Basuh muka. Tukar baju dan saya terus ke makmal.

Lepas 1 jam setengah dalam makmal. Saya balik rumah balik. Mandi, sarapan dan menulis entri ni... hehe berlagak rumah dekat ngan makmal.

17 comments:

Anonymous said...

Ape... Tak Mandi.

Anonymous said...

wow.. mandi kat tub ka hari2?

Anonymous said...

rauhunt,

CPT??new terminology..br aku tau..cendol pulut tapai..cendol pulut ade hybrid dgn tapai..ABC tkde la sejuk sgt wei..

rauhunt said...

Nimos,

Kat sini, mandi ke tak mandi penampilan tetap sama dan tanpa bau. Takde org perasan pun

rauhunt said...

Jep,

Aku dari baby lagi mandi dalam tub. So bila besar ni sekadar menyambung amalan tu

rauhunt said...

Huda,

Tak pernah dengar CPT? Daghak dio nih! (tanya org Kelantan apa maksud tu)

Kat pasar malam di Teganu mana ada, cuma ada air cendol je. Jarang yg ada pulut, dan sgt jarang (atau takde langsung) yg ada tapai (atau tapae ..bukan tapir)

ABC kat sini sejuk kalau nak tahu. Kalau masuk dlm mulut rasa ngilu. Kecuali kalau kau amalkan guna Sensodyne ..baru tak rasa

Kamil L said...

Aku paling tensen kalo tengah mandi, ada orang lain bukak pili kat dapur lah, kat bilik air yg satu lagi lah...dari suam2, terus sejuk, paling tak bernasib baik kalo tengah mandi air tetiba panas..bahang siotttt...
eh..ko mandi tak tue? hehe

JALAN REBUNG said...

salam rauhunt ...

ingatkan mimi apa tadi ...hehehe ..anyway ..nak ucapkan selamat hari raya kat awak.

rizal

Anonymous said...

rauhan, peh.. kat sini org disabled je mandi dlm tab :))

mil, ramai btul housemates ko

rauhunt said...

Kamil, lain kali sewa rumah atas bukit sorang2. Takde housemate atau jiran. Air pun sejukkk je.

Aku mandi la hari ni. Hari2 mandi sama ada mandi biasa atau mandi hadas

rauhunt said...

Salam Rizal,

hehe ..biasa buat tajuk yg takde kaitan sangat ngan entri ni..

Selamat Hari Raya juga

rauhunt said...

Jep,

Kau jgn nak klentong la. Dalam crita Hollywood semua superstars (i.e Salma Hayek dan Gadis Bond Olga Kurylenko) mandi dalam tub. Si cantik manis Whoopi Goldberg pun mandi dlm tub la

Anonymous said...

Artis Kat Malaysia Kalau mandi Dalam Tub, Masuk Majalah Mangga Je.

Apa-apa pun dalam Islam sebaik-baik bercuci adalah dengan menggunakan air yang mengalir. Risiko air nak jadi mustakmal rendah melainkan mandi dalam air kolam besar & sungai & laut yang sentiasa menaglir. (dengki 3rd edition)

rauhunt said...

kuzak,

lepas tu boleh la bilas ngan shower ..air mengalir jugak kan?

i'm no Johnny said...

CPT dkat dgn steseng bas tu meme sedap..ado lagi dok tau lo ni? tringat zaman outing..b4 balik wajib belasah CPT dulu..

rauhunt said...

Janji Joni,

Aku pun tok tahu ado lagi ko dok. Tapi meme arr ..kalu tubik Kay Bee, mesti singgoh beli CPT sblum gi stesen bas dan dalam keadaan berjaga2 dari kena pow dari Set Debe Kay Bee

ryani said...

seb bek la demo mandi..kalu x pah mesia ni bau....hiks :P