05 February 2009

Teknik Mewarna Rambut

Ramai yang tanya, macam mana saya warnakan rambut (rujuk entri di bawah). Ada yang kata guna 'dye' la ..inai la ..mahupun air berkarat. Salah semuanya, saya guna jenama Adobe Photoshop. Senang. Nak warna apa? merah, kuning atau pink? Semua boleh. Dan boleh tukar bila-bila masa tanpa melibatkan kos yang tinggi. Dan lebih penting, bila nak balik ke Malaysia boleh tukar balik ke warna hitam. Tak la terkejut orang kampung ..kan?


Nak buat rambut panjang pun boleh. Sekejap je. Tanpa perlu bergelumang dengan kutu kepala. Tapi, tak la secantik rambut panjang yang ori.


25 comments:

Anonymous said...

Nasib Baik

Anonymous said...

Hati-hati. Nanti ada orang buruk sangka macam gambar Calon BN kat KT. Gambar dia berkaraoke walaupun dia dah menjelaskan segalanya. Itu bukan teknik Adobe Photoshop atau MS Paint.

Anonymous said...

rauhunt..

sumer org suspen la kan??gara2 mu nak ilangkan boring d samping nak hebatkan "ketakbutaan IT" mu..

anyway, rauhunt is rauhunt!!!

#(kalo masuk calon PAS Rantau panjang dgn rambut ade warna, agak2 ble menang x??)

Anonymous said...

macam pelakon korea pon ada gak hahaha...

-hafiza-

rauhunt said...

Kuzak,

Aku pun ada sebenarnya gmbar sedang berkaraoke dgn riangnya. Tapi aku tak letak kat sini bukan sbb takut org buruk sangka, tp takut nnti ada yg komen:

"Eh, mesti lebat salji esoknya kan?"

rauhunt said...

Huda,

Apa kaitan PAS ngan rambut berwarna. Kau sengaja menimbulkan spekulasi. Hati2 nanti kena potong markah masa BTN Master & PhD Ke Luar Negara.

rauhunt said...

Hafiza (mcm pernah dgr je nama ni kan Huda?)

Aku tetap org Rantau Panjang. Bukan org Korea ke, Jepun, Tohoku, Tasmania, Ithaca, Ottago, Gent, mahupun Bergen

Siti Suriana Yusoff said...

Salam.
...sebab tu kena bersangka baik dgn org.
Maaf kerana kak na telah bersangka yang sebaliknya.
Kalau benarpun mesti adik punya alasan tersendiri.
Walau apapun semua komen yg diberi menunjukkan mereka semua prihatin dan sayang pada adik.

IzanJay said...

Har3!!!Jelas menjawab segala isu sensasi yang timbul..Takde sangka buruk ke hape ke..prihatin..betul la...tanyer jer..mu memang terer bab2 adobe ni..tapi memang real la memberi impak yang amat besar!ternyata kini mu tau kitorang memang concern pasal mu Rauhan!

MsN said...

hehe, eh comment pasal muka korea tue cam betullah..ada sikit muka kang jun sang...aiyakkk jangan kembang pulak!!

Anonymous said...

byk insan prihatin. pasni leh buat tv show sendiri "Everybody Loves Rauhan". hehehe...

rauhunt said...

Salam, Kak Na,

Hehe ..takde hal nya. Sbenarnya saya tak expect akan jd 'panas' skejap. Sebab saya andaikan semua akan klik gambar tu ..dan bila klik akan redirect ke gambar dgn rambut hitam. Tapi berlaku sebaliknya.

Saya tak teringin pun nak buat betul2 ..main2 ngan adobe ni sekadar nk alihkan sekejap perhatian daripada biologi.

rauhunt said...

Natrah,

Tu sebab kau tengok pd pandangan sisi ..kau kata la korea ..kalau tgk pandangan depan, atas ataupun dari garisan satah, kau mesti kata macam muka siam pulak ..silap2 kau kata vietnam.

btw, banyak la kau reka nama org korea ..mcm nama orang cina jek

rauhunt said...

Izan dan Jep,

Apa ni? concern la, prihatin la ..korang ingat aku ni alam sekitar ke nak kena jaga?

Siti Suriana Yusoff said...

yg hijau tu cantik...nampak cam alien gitu.

IzanJay said...

Ayo!Marah keeeeee okeyla..mungkin ade kaitan dengan ambe yang memang orang alam sekitar pung...har3!

Anonymous said...

Selama ni rupe-rupenya si Kamil berambut pendek le ye... Semuanye gare-gare Adobe Photoshop...

By the way.. aku masih ingat yang kau sedang mencari calon isteri... calon utama kau adalah yang mendaulatkan Islam...

Semoga salah seorang di kalangan pengkomen blog wanita, mengambil berat perihal agama yg ada di sini akan menjadi jodoh kau di masa akan datang.

Semoga berjaya Rauhunt.

rauhunt said...

Kak Na,

haha ..tu alien baru sudah mandi air berlumut d kampung hok alik2 hulu sket (tp yg penting bukan rata panje)

rauhunt said...

Izan,

Mana ada marah ..lagipun mana buleh kan ..seorang yg kasta paling rendah ni nk marahkan pensyarah d FST dan ahli Mutiara lagi.

rauhunt said...

Kuzak,

Terima kasih ..terkesima aku membaca komen mu. Tapi, kenapa kau sempitkan pilihan aku d kalangan pengkomen blog sahaja? Camana ngan calon yg sekadar singgah tp tak pernah beri komen, atau yg tak pernah singgah sini pun? Tolong ubah (sikit) je harapan mu.

...err yg pasal Kamil tu aku taknak komen la ..blog ini hanyalah pendapat peribadi aku, dan tiada kaitan langsung ngan unsur ke-Kamil-an.

pawana said...

-hafiza-

macam penah dengar nama nie ek??
kat mana??
kang aku guna RASMI aku kang mung marah plak wakakaka

IzanJay said...

Kita semua sama di sisi Tuhan

rauhunt said...

Pawana
aka Along aka Huda's Bodyguard

takdok org nk marah pun

rauhunt said...

Izan,

eh kenapa skang ni ramai yg tulis ayat2 yg berunsur keinsafan?

IzanJay said...

Bukan memang kita ni golongan insaf ke? cume tak nak show off je...har3...sesekali kena la beringat2 sket Rauhan..terima kasih buat promosi free pasal Mutiara ..HIDUP MUTIARA!!!!!!(Ditegaskan saya bukan jurucakap MUTIARA)