31 August 2009

Tiket Kelas Ekonomi Pun Ada Kebaikannya

Mungkin mereka nak ambil hati Malaysia agaknya, sampai ulang tahun kemerdekaan Malaysia pun mereka sambut (walaupun secara tak langsung)

Pagi tadi saya buka laman web Bing (bagi yang tak tahu, Bing adalah enjin carian baru keluaran Microsoft) versi UK. Rasa teruja bila melihat muka depan laman ini membuat paparan khas Malaysia sempena 31 Ogos.

Gambar - Jambatan gantung Langkawi

Bila rakan di 'lab' perasan keterujaan saya, saya pun terus ambil kesempatan untuk bercerita tentang Malaysia. Merangkumi topik yang pelbagai; dari Sejarah, Sosial, Budaya dan juga Keindahan Alam di Malaysia (dengan penekanan diberikan kepada Kelantan). Siap tunjuk-tunjuk gambar. Saya tidak sentuh langsung tentang topik-topik panas dalam Malaysiakini. Jadi, mereka semua menunjukkan reaksi 'wow'. Mereka menyatakan rasa minat (harap-harap reaksi mereka jujur) untuk melancong ke Malaysia satu hari nanti.

Kalaulah fasilitator yang terlibat dalam Kursus BTN PhD/Master Luar Negara (KAO-H0215-08) di Kem Ulu Kenas dulu tahu apa yang telah lakukan, tentu mereka berasa bangga. Tidak sia-sia usaha mereka menerapkan minda patriotik dalam diri saya. Tak sia-sia juga, tiket penerbangan pergi-balik MAS (walaupun kelas ekonomi saja) yang kerajaan (atau UMT) tanggung untuk saya ke kursus tersebut 2 tahun dulu.

Selamat Hari Ulang Tahun Kemerdekaan, Malaysia

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Tak silap doh la pilihan prof. Sakri..hehehe..ambo suko baco blog demo..bersahaja..tajuk n kesimpulan isi belum tentu berkait secara dasarnya..hahaha..