26 November 2008

Air Asia Buat Promosi Lagi ..he he

Yeah, itu dia. Air Asia sekali lagi membuat promosi besar-besaran sempena pelancaran penerbangan Kuala Lumpur - London (Stansted).

Ayah Su menelefon saya memberi tahu perkara ini. Saya begitu teruja apabila mendapat tahu harga tiket yang ditawarkan sekitar GBP328 untuk penerbangan pergi-balik. Walaupun ada caj tambahan untuk 'checked-in baggage' dan makanan, tapi masih lagi murah; lebih kurang GBP400.

Saya dah tak sabar untuk tempah tiket tersebut (tempoh tempahan sehingga 30 Nov shj), tapi tak boleh lagi sebab kena maklumkan kepada Dave dulu. Semalam terus hantar emel ke Joyce (S/U Dave), tanya dia kot-kot pada bulan Jun tahun depan ada sebarang program/kursus untuk pelajar 'postgrad'. Saya rasa tak ada sebab masa tu cuti semester. Tapi kena pastikan dulu, mana la tahu fakulti buat pelik sikit.

Pagi tadi 3 kali saya masuk ke 'library' CEFAS untuk 'check' emel, tapi hampa sebab Joyce tak balas lagi pertanyaan saya (hampeh ..mesti sibuk main badminton ni!). Saya nak tahu jawapan daripada Joyce dulu baru nak telefon Dave.

Malam ni, saya sekali lagi ke laman web Air Asia.

Nak tahu berapa harga terkini?

GBP 463.00
untuk tiket yang sama (destinasi dan tarikh yang sama). Itu tak termasuk lagi caj untuk 'baggage' dan makanan yang mahu sampai GBP520.

Terima kasih Air Asia kerana membuat promosi harga dengan penuh ikhlas. Harap-harap lepas ni lebih banyak syarikat lain yang akan membuat promosi yang betul-betul ikhlas


Nota kaki bangku (bukan kaki skodeng):

Bila 'check' harga 'airlines' lain ..harganya mahal sikit (kena tambah lebih kurang GBP 100.00 sahaja). Tapi ini untuk penerbangan dari Edinburgh ..bukan London (kena bajet lebih kurang GBP 80.00 lagi kalau ke London)

4 comments:

~wanis~teah~lin~fara~ana~aimi~ said...

ghayo haji nok dekat doh ni

de[baca:sempat] ko balik?

ghayo msia la beh

rauhunt said...

aimi,

thanks jenguk sini. de gaponyo nok balik rayo ..tiket pun tok beli. meme la rayo msia beh ..tp nok wak guano doh duk jauh ..kalu tiket air asia mace tiket bah buleh la balik w/pun 2-3 hari jah

KELUARGA ASHRAF said...

Salam.
Kg halaman tak tenggelam ke?

rauhunt said...

Salam Dr, saya jwb dlm the next entry :-)