02 August 2008

Barcelona menyerang St Andrews (Bhg 2)

Mari pakat join Facebook. Lupakan Friendster, Myspace bla bla ..

Saya terlalu sibuk (mungkin juga malas) seminggu dua ni untuk kemaskini blog ni. Hari ni adalah hari ke-3 saya di Lowestoft. Untuk pengetahuan, saya akan berada di Lowestoft selama 40 hari bagi menjalankan kerja pemprosesan sampel sedimen di CEFAS. Ok. Sambung cerita pasal Barcelona (bukan Chelsea ya). Untuk 2 hari terakhir, saya telah ke Old Course Hotel (hotel paling ekslusif di St Andrews) untuk menunggu pemain Barca yang pulang setelah menjalani latihan. Ya, berada di sini lebih bagus sebenarnya sebab dapat melihat mereka dari dekat dan meminta tandatangan mereka. Sebenarnya tujuan utama saya adalah untuk bergambar dengan pemain, tapi semua peminat tak dibenarkan berbuat demikian. Tak bercadang sangat nak ambil tandatangan mereka. Tapi dah berada kat situ, saya ambil lah juga tandatangan beberapa pemain. Puyol, Silvinho, Marquez, Iniesta, Daniel Alvez, Eto'o dan pengurus mereka Guardiola.

Pengalaman pertama melihat pemain antarabangsa (saya tak maksudkan pemain Thailand, Indon, Singapura dan yang sewaktu dengannya) dicemari dengan aksi lelaki berbaju coklat tu!


Victor Valdez muka serius gila. Mandi ke belum lagi tak tahu la


Carles Puyol. Muka ganas. Memang padan la sebagai bek tengah



Bersiap untuk bertolak ke Murrayfield, Edinburg bagi menentang Hibernian FC (Barca menang 6-0)


Peminat cilik (ayat standard akhbar bahagian sukan)


Xavi. Sombong, mentang-mentangla pemain terbaik masa Euro 2008. Nak sekeh je kepala


Marquez yang sentiasa 'control macho'


Silvinho. Paling 'mesra alam' dan paling banyak memberi tandatangan.



Messi. Rendah je orangnya. Tapi ..main ..fuuuh laju



Susah sangat nak ambil gambar dengan pemain. Ini saja yang mampu.



Guardiola. Pengurus sekarang ni. Dulu dia pun bintang Barca sekitar akhir 80an hingga lewat 90an.


Ini pula gambar dan video Eto'o. Mulanya saya dah nak balik. Tapi tiba-tiba geng2 budak Dundee beritahu yang Eto'o akan keluar semula untuk jumpa peminat dari Cameron yang ada kat situ.





Mentang-mentang la jumpa orang kampung dia, Eto'o asyik cakap Afrika je.



2 comments:

Anonymous said...

ganas ko kata muka poyol tu...?aku nmpk mcm poyoooo jeeeek..he2..

-anonda kerisna-

rauhunt said...

anonda,

kalu tengok secara live n unplugged mmg ganaz ..aku telah adujust sket muka dia dengan sedikit senyuman paksa bagi menjadikan gambar dia kurang ganas untuk tontonan umum